ویلایاب

ساخت وبلاگ

گیلان یک سرزمین بکر و سرسبز است. جاهای دیدنی گیلان، شهرهایش و به‌خصوص ییلاق‌هایش از شهرهای دیگر شمال بکرتر مانده، کمتر دست‌خورده و کم‌تر حال‌وهوای شهری پیدا کرده.

برای فرار از زندگی شهرنشینی و تجربه نوع دیگری از زندگی می‌شود شهرهای گیلان را برای سفر انتخاب کرد.

مثلا متفاوت‌ترین بازارهای ساحلی را در انزلی دید، با مردم رشت در میدان شهرداری شب‌نشینی کرد و بهترین کباب‌ها روی گاری‌های دور میدان خورد و در کلبه جنگلی‌های ماسال آرامش طبیعت را حس کرد.

ماسال و کلبه‌جنگلی و مه! برای خلوت کردن در طبیعت، ذخیره انرژی برای زندگی شهری

می‌خواهم چندروز همه‌چیز را ول کنم و بروم جایی که دست هیچکس به من نرسد. جایی که بیشتر از صدای گوشی‌ام صدای طبیعت، رودخانه و پرنده‌ها را بشنوم، ریلکس کنم و بعد دوباره برگردم به مشغله‌های روزمره زندگی.

همه ما چندوقت یک‌بار این گفتگو درونی را با خودمان داریم و برای خستگی در کردن سراغ همچین رویاپردازی می‌رویم. این رویا در ییلاق‌های ماسال امکان‌پذیر است.

اگر دلتان چند روز ماندن در یک طبیعت بکر که صبحش با مه غلیظ و صدای پرندگان و طعم چای ذغالی در هوای جنگل بگذرد بار سفر به ماسال را ببندید.

یک کلبه چوبی برای خود اجاره کنید و در این کلبه حسابی خستگی روزمرگی‌هایتان را در کنید.

ماسال برای آرامش گرفتن، رفتن لب رودخانه و جنگل‌نوردی مناسب است.

بهترین جا برای اجاره در ماسال کلبه جنگلی است. می‌توانید از سایت پینورست بهترین کلبه‌های ماسال را پیدا کنید.

این‌جا تمام کلبه‌ها امکانات مناسب برای یک اقامت راحت را دارند.

برای دیدن بکرترین ییلاق ماسال سمت اولسبلنگاه بروید. از محلی‌ها گوشت تازه برای ناهار بخرید و کنار رودخانه این ییلاق پیک‌نیک کنید.

ییلاق شاندرمن را برای غارنوردی بگردید و به سمت دشت النزه برای آبتنی در چشمه و آبشار معروفش بروید.

اگر تابستان به ماسال سفر کردید برای آبتنی بروید سمت آبشار واشیار. در این آبشار که دورتادورش سرسبزی و جنگل است شنا کنید که انگار به بهشت قدم گذاشتید.

شنبه‌ها اما فراموش نکنید که به شنبه‌بازار ماسال بروید و هرچه می‌خواهید از این بازار تازه‌تازه تهیه کنید. محلی‌ها تمام محصولات خود را در شنبه‌بازار عرضه می‌کنند.

در سفر گشت‌وگذار در بازارهای محلی یکی از کارهایی است که خیلی به آدم می‌چسبد و همیشه خاطره‌اش می‌ماند.

بهترین جا برای ماندن در ماسال کلبه‌‌های جنگلی آن است. درست است اجاره کلبه ریسک‌های زیادی دارد، مثلا ممکن است نگران آب و برق باشید یا تمیزی کلبه. با اجاره کلبه از سایت پینورست خیالتان از بابت تمام این امکانات رفاهی راحت باشد، پینورست راحت‌ترین اقامتگاه‌ها را برای شما گلچین کرده.

شب‌نشینی در میدان شهرداری رشت، بازارهای محلی

بعضی از شهرها خوراک شب‌نشینی هستند و معمولا هم جایی مشخص برای شب‌نشینی دارند مثل میدان شهرداری رشت که توی این شهر حسابی خواستی است.

شب‌ها این میدان روشن است و مردمش هم بیدار هستند. دور میدان پر از غرفه‌های نوشیدن چای یا گاری‌های کبابی است و خرید از آن‌ها حسابی مزه می‌دهد.

روزهای رشت هم روزهای زنده‌ایست. صدای مردم در بازارهای محلی‌شان کنار تازگی مواد غذایی که دارند حال آدم را جا می‌آورد.

برای ماندن در این شهر اگر یک آپارتمان اطراف میدان شهرداری اجاره کنید، شب‌ها از بوی خوش کباب و صدای همهمه مردم به خیابان کشیده می‌شوید و یک خاطره فراموش‌نشدنی از سفرتان به رشت می‌سازید.

برای اجاره آپارتمان مبله در رشت می توانید وارد سایت پینورست شوید و در آن بهترین آپارتمان‌ها را به‌راحتی رزرو کنید.

بازار ساحلی انزلی؛ اسکله  صفایش

در اسکله انزلی قدم بزنید، صدای پرندگان دریایی را بشنوید و حسابی آرامش را حس کنید. وقتی زمان گذشت و دلتان کمی شیطنت خواست سوار قایق‌های تالاب انزلی شوید. تمام لذتتان را از آب ببرید و به اسکله برگردید.

از پل قدیمی انزلی تمام بندر را ببینید و پایین پل هم سراغ جذاب‌ترین بخش انزلی یعنی بازارچه‌هایش بروید.

یک انزلی‌گردی است و یک بازارش.

بازار ماهی‌فروش‌های انزلی دیدنی‌ترین بازار این‌جاست. این‌جا پر از شنبه بازار و جمعه بازار است و درونش تازگی را حس می‌کنید.

توی این بندر مرطوب بهار که بیایید بهترین هوا را خواهید دید.

برای خوابیدن در شب هم نگران نباشید. پینورست برای شما بهترین ویلاهای انزلی را گلچین کرده تا با بهترین خاطره ممکن به شهر خود برگردید.

 

اجاره اقامتگاه از کدام سایت اینترنتی؟

به هر شهری از شهرهای گیلان که سفر کردید سرسبزی و بکر بودن طبیعت را حس می‌کنید.

یکی از دغدغه‌ها قبل از شروع سفر انتخاب اقامتگاه همه چیز تمام است. این‌که کجا باید دنبال یک اقامتگاه بازرسی‌شده و از قبل کنترل‌شده گشت؟ به کدام عکس‌ها و کدام اطلاعات اعتماد کرد؟

شاید خیلی عکس‌های زیبا اما ادیت‌شده ببینید. شاید شک کنید که نکند عکس‌ها فوتوشاپ باشند یا با ادیت رنگ و نور از واقعیت بهتر شده باشند.

در اجاره اقامتگاه از سایت پینورست این دردسرها و نگرانی ها را ندارید. بازرسان پینورست قبل از شما اقامتگاه را بازرسی کرده و طبق یک چک‌لیست سختگیرانه، امکانات رفاهی، تمیزی و حتی بو و صدای اطراف اقامتگاه‌ها را چک کرده‌اند. این‌جا گلچینی از بهترین اقامتگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید.

با رزرو اقامتگاه از پینورست همه سفرهایتان خاطره‌انگیز خواهد بود و هیچ‌کدام برای شما غافلگیری منفی و توی ذوق خوردن ندارد.

 

پایان خبر/

منبع: دولت‌نیوز

 
ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 141 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 19:16

ممکن است این طرز فکر هنوز وجود داشته باشد که تنها راه رفتن به سفر گرفتن اتاق در هتل یا رفتن به خانه اقوام است. وب‌سایت دلگرم در پست جدید خود به اشتباه بودن این طرز فکر پرداخته است.

پس اگر تصمیم دارید که به‌زودی یا بعدا به مشهد سفر کنید این مطلب را تا آخر بخوانید. چون می‌خواهیم به شما بگوییم که جز هتل چه گزینه‌های دیگری برای اقامت در مشهد دارید.

می‌دونین اجاره کوتاه مدت چیه؟

اجاره کوتاه مدت اقامتگاه آن هم به‌صورت آنلاین در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از اصلی‌ترین دلایلش هم تنوع است؛ یعنی کلی اقامتگاه وجود دارد و هر کس با هر سلیقه و بودجه‌ای در نهایت اقامتگاه مورد نظرش را پیدا می‌کند. در ضمن این‌طوری کلی هم در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید. چون همه اقامتاه‌ها را در کنار هم می‌بینید و بعد از مقایسه بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید.

اما اجاره کوتاه مدت چیست؟ احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که این عبارت یعنی چه. ولی ما باز هم می‌گوییم. وقتی شما یک اقامتگاه مثل ویلا، آپارتمان، سوئیت، کلبه جنگلی و … را برای یک زمان کوتاه مثلا یک روز یا یک هفته اجاره می‌کنید می‌شود اجاره کوتاه مدت. البته این زمان می‌تواند یک ماه هم باشد.

راستی اصلا هم نگران نباشید چون می‌توانید برای اجاره اقامتگاه به پینورست‌ سر بزنید.

برای سفرهای خانوادگی

اگر قصد دارید که خانوادگی سفر کنید بهترین گزینه اجاره آپارتمان مبله مشهد است. با اقامت در یک آپارتمان مبله دقیقا حس می‌کنید که در خانه خودتان هستید.

این آپارتمان‌های مبله تمامی وسایل و امکانات مورد نیاز را دارند. یعنی حتی اگر بخواهید یک ماه هم در آن اقامت داشته باشید به هیچ چیزی جز وسایل شخصیتان نیاز ندارید.

نکته خوبی که در مورد اجاره آپارتمان در مشهد وجود دارد این است که شما دستتان‌ در انتخاب محل اقامت باز است. یعنی می‌توانید نزدیک به حرم، یا نزدیک به مراکز خرید و تفریحی یا نزدیک به مترو و بلوار‌های اصلی آپارتمان اجاره کنید.

شما می‌توانید همه جور آپارتمانی از آپارتمان‌های نقلی یک خوابه تا آپارتمان‌های بزرگ 4 خوابه در هر نقطه‌ای از مشهد که بخواهید پیدا کنید.

برای سفرهای تنهایی

معمولا آدم‌ها به دو دلیل تنهایی سفر می‌کنند؛ یکی اینکه کلا دوست دارند در سفر تنها باشند یا اینکه برای انجام ماموریت و کاری سفر کنند.

بهترین جایگزین‌های هتل برای اقامت در مشهد

البته ما به دلیلش کاری نداریم و فقط می‌خواهیم بگوییم که اگر می‌خواهید تنهایی سفر کنید بهترین گزینه برای شما اجاره سوئیت مبله مشهد است. چون هزینه اجاره سوئیت خیلی کمتر از آپارتمان است.

همه سوئیت‌های مبله مشهد امکانات لازم و کافی را دارند و باز هم شما فقط باید وسایل شخصیتان را در چمدان بگذارید. در واقع می‌توان گفت که سوئیت یک آپارتمان نقلی است؛ البته بدون اتاق خواب.

اینکه می‌گوییم بدون اتاق خواب یعنی سوئیت یک فضای جدا به‌عنوان محل خواب ندارد و آشپزخانه، هال و اتاق همگی جزوی از یک فضا هستند.

موقع اجاره سوئیت هم باز دستتان در مورد محل قرارگیری آن باز است. این موضوع مخصوصا برای افرادی که سفرشان کاری است خیلی اهمیت دارد. چون می‌توانند نزدیک به محل یا خیابان مورد نظرشان اقامتگاه اجاره کنند.

برای سفرهای گروهی

ما می‌خواهیم یک پیشنهاد جذاب به کسانی بدهیم که تصمیم دارند دسته‌جمعی و با دوستانشان به مشهد سفر کنند. آن هم اجاره ویلا است. چون ویلاها فضای بیشتری نسبت به آپارتمان در اختیار شما می‌گذراند و کیف سفر هم به این است که همه در کنار هم باشند.

تازه اگر بخواهید خیلی بیشتر خوش بگذرانید می‌توانید سراغ اجاره ویلای استخردار بروید. اگر تابستان است و هوا گرم از بین ویلاهایی که استخر روباز دارند و اگر هوا سرد و بارانی است از بین ویلاهایی که استخر سرپوشیده آبگرم دارند انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به مراکز خرید و تفریحی مشهد نزدیک باشید می‌توانید در همان بافت شهری ویلا اجاره کنید. ولی اگر دوست دارید کمی از شلوغی شهر دور باشید می‌توانید در ییلاق‌های نزدیک به مشهد ویلا اجاره کنید. البته این ییلاق‌ها آنقدر هم از مرکز شهر دور نیستند و می‌توانید خیلی راحت با ماشین و کمی رانندگی به مراکز شهری برسید.

برای سفر متفاوت

می‌دانید اقامتگاه بوم‌گردی چیست؟ اگر اهل تجربه‌های جدید و متفاوت هستید شک نکنید که باید حتی یک‌بار هم که شده اقامت در بوم‌گردی را امتحان کنید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی همگی خانه‌های قدیمی با معماری مخصوص همان منطقه هستند. حتی اگر جدید هم ساخته شوند باز کاملا با بافت آن منطقه سازگار هستند. تمامی بوم‌گردی‌های مشهد هم خانه‌های قدیمی و سنتی هستند. همان خانه‌های قدیمی که در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده‌اید.

هر اقامتگاه بوم‌گردی چند اتاق دارد که هر کدام به‌طور جدا اجاره داده می‌شود. یعنی همزمان چند مهمان در یک خانه اقامت دارند. اگر تعدادتان کم است یک اتاق و اگر تعدادتان بیشتر است می‌توانید چند اتاق را با هم اجاره کنید و همگی در کنار هم باشید.

در بعضی از بوم‌گردی‌ها خود میزبان برای شما غذا می‌پزد و معمولا هم از شما پرسیده می‌شود که چطور غذاهایی دوست دارید. پس می‌توانید طعم غذاهای محلی و جدید را هم بچشید‌.

خلاصه مطمئن باشید که با اقامت در بوم‌گردی خاطره‌ خوب آن تا همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند.

چرا برای اجاره اقامتگاه از سایت پینورست‌ استفاده کنیم؟

پینورست‌ یک پلتفرم آنلاین برای اجاره کوتاه مدت اقامتگاه در تمام شهرهای ایران است. احتمالا بپرسید که خب چرا باید به پینورست‌ اعتماد کنیم؛ پینورست‌ تمامی واحد‌هایش را بازرسی می‌کند تا از صحت و درستی امکانات و تصاویر واحد مطمئن باشد.

یعنی خیالتان راحت باشد که اقامتگاهی که اجاره می‌کنید هیچ فرقی با تصاویرش ندارد و موقعی که وارد اقامتگاه شوید غافلگیر نمی‌شوید. البته شاید هم از اینکه همه چیز دقیقا همانی است که تصور می‌کردید غافلگیر شوید.

پینورست‌ اقامت شما را تضمین می‌کند. تیم پشتیبانی از قبل از رزرو و حتی بعد از تحویل اقامتگاه در کنار شماست تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی سریع آن را برای شما حل کند.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 160 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 19:13

پست جدید نسیم آنلاین به ییلاق‌های اصفهان اختصاص دارد. در ادامه این پست را با هم می‌خوانیم.

اصفهان یک شهر خشک با آب‌وهوای گرم است. اما کمی که از شهر دور شویم با یک طبیعت سرسبز و ییلاق‌های خنک روبه‌رو می‌شویم. 

حالا هم می‌خواهیم در این مطلب ییلاق‌ها،‌ روستاها و جاذبه‌های طبیعی اصفهان را به شما معرفی کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید بدانید برای گردش به کجاها سر بزنید. 

00

طبیعت اصفهان کلی حرف برای گفتن داره

اصفهان یکی از توریستی‌ترین و پرطرفدارا‌ترین شهرهای ایران است. درست است که همه این محبوبیت را مدیون آثار تاریخی‌اش است ولی طبیعت زیبایی هم دارد که کمتر به آن توجه شده است. 

یعنی بهتر است اینطور بگوییم که حیف است به اصفهان سفر کنید ولی از ییلاق‌ها و جاذبه‌های طبیعی اطراف و درون شهر دیدن نکنید. 

تازه اگر می‌خواهید سفرتان به اصفهان یک سفر جذاب و متفاوت باشد می‌توانید برای اقامت به همان‌ ییلاق‌های خوش‌ آب‌وهوا بروید. ویلایی در یک نقطه دنج و سرسبز برای اقامت چند روزه انتخاب کنید و حسابی از هوای خوب و تمیز لذت ببرید. راستی اگر می‌خواهید خیلی بیشتر هم خوش بگذرانید می‌توانید ویلا استخردار اجاره کنید. در هوای گرم بپرید در آب و روحتان را تازه کنید. 

شاید بگویید که خب از کجا ویلا اجاره کنیم؟ کافی است به سایت پینورست‌ سر بزنید و از بین ویلاهای گلچین شده یکی که مطابق سلیقه‌تان است را انتخاب کنید. 

 

کوه صفه ؛ شهر رو زیر پاهاتون ببینین

کوه صفه یا پارک کوهستانی صفه به بام اصفهان معروف است. در اینجا برای هر کسی یک تفریح وجود دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید با پای پیاده راه بیفتید‌‌ اگر هم نه سوار تله‌کابین شوید تا به بالای کوه برسید. از آن بالا همه شهر زیر پاهایتان است و می‌توانید رودخانه‌ زاینده‌رود را ببینید. 

کوه صفه پاتوق آخر هفته خود اصفهانی‌ها برای پیک‌نیک است. بزرگ و کوچک دور هم روی زیرانداز می‌نشینند و تا دیر وقت می‌‌گویند و می‌‌خندند. اگر دلتان تفریح بیشتر هم می‌خواهد به سالن بولینگ، پارک بادی، زمین بازی کودکان و باغ وحش بروید. 

در این منطقه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی مثل چشمه درویش، چشمه چاه درویش، گردنه باد و قلعه شاه دژ یا دیو وجود دارد. خلاصه خیالتان راحت که امکان ندارد در کوه صفه به کسی خوش نگذرد و بهتر است یک روز کامل را برایش کنار بگذارید. 

 

آبشار آب ملخ؛ مواظب ملخ‌ها باشین

نترسید چون اینجا خبری از ملخ نیست. یعنی سال‌ها پیش کشاورزان با ملخ‌ها مشکلات زیادی داشتند ولی بعد از آبیاری زمین‌هایشان با آب این آبشار متوجه شدند که دیگر خبری از آنها نیست. این شد که اسم آبشار هم به آب ملخ معروف شد. 

آبشار آب ملخ از دل کوه بیرون می‌زند و در نهایت به رودخانه می‌ریزد. اگر می‌‌خواهید سرچشمه آن را ببینید باید به بالاترین نقطه کوه بروید. اگر حسابی مواظب و البته حرفه‌ای هستید به آن بالا که رسیدید به پشت آبشار بروید؛ با یک منظره زیبا از دره‌ای عمیق روبه‌رو می‌شوید. 

اگر هم دلتان هیجان و خطر نمی‌خواهد از همان فضای قشنگ پایین آبشار لذت ببرید. قسمت جالب آبشار این است که در قسمت پایین به رنگ سبز دیده می‌شود. 

طبیعت اطراف آبشار هم حسابی زیبا است. می‌توانید با پای پیاده بروید تا به‌ آنها برسید یا سوار ماشین آفرود،‌ قاطر و اسب بشوید. معروف‌ترین دیدنی نزدیک به آبشار آب ملخ هم قدمگاه سلیمان است.

 

گلستان‌کوه؛ بین لاله‌های واژگون بچرخین

گلستان‌کوه یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین ییلاق‌های اصفهان در نزدیکی خوانسار است. این منطقه به‌خاطر دشت لاله‌های واژگون معروف است. البته اگر بخواهید دره بید را پوشیده از لاله‌های قرمز ببینید باید در دو ماه خرداد و اردیبهشت به اینجا سفر کنید. در غیر این صورت با یک دشت سبز پر از چشمه‌های بکر روبه‌رو می‌شوید که باز هم حسابی زیباست.

اگر اهل کمپینگ هستید یکی از بهترین جاها همین گلستان‌کوه و دشت‌های سرسبز آن است. البته حواستان به طبیعت باشد و به هیچ‌وجه از حصارها رد نشوید.

 

روستای هونجان؛ ستاره‌ها رو بشمرین

روستای هونجان در بین ییلاق‌های اصفهان طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای دارد. این روستا هنوز هم پر از خانه‌های قدیمی با همان معماری سنتی و تاریخی است که دل هر کسی را می‌برد. رودخانه زرچشمه هم که از میان روستا می‌گذرد آن را جذاب‌تر کرده است.

در فصل بهار که به این روستا بروید عشایر را که چادرهای سیاهشان را در دامنه‌های سبز منطقه برپا کرده‌اند می‌بینید. دامنه‌های کوه هم پر شده از گل‌های وحشی و گیاهان دارویی که بویشان کل فضا را پر کرده است. 

این روستا علاوه‌بر طبیعت زیبا دیدنی‌های تاریخی هم دارد؛ قلعه غازیان،‌ سنگ قبر‌های باستانی،‌ مسجد جامع و حمام تاریخی. اما جذاب‌ترین بخش سفر به روستای هونجان تماشای آسمان پرستاره آن است. شب بر روی چمن‌های خنک دراز بکشید و از تماشا ستارگان در سکوت دشت لذت ببرید. 

 

پارک ساحلی زرین شهر؛ کنار زاینده‌رود روحتون رو زنده کنین‌

اصفهانی‌ها عاشق زاینده‌رود هستند و پارک ساحلی زرین شهر پرطرفدارترین جا برای تفریح و خوش‌گذرانی در کنار این رود است. اطراف این پارک را تماما زمین‌های کشاورزی پوشانده است. 

علاوه‌بر زاینده‌رود در پارک یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که حسابی اینجا را باصفا کرده. می‌توانید در دریاچه قایق‌سواری کنید و از منظره رودخانه و طبیعت اطراف حسابی لذت ببرید. اینجا امکانات دیگری هم دارد و کاملا مناسب است برای یک آخر هفته خانوادگی.

اگر بعد از گشت‌وگذار در پارک هنوز هم وقت داشتید می‌توانید به جاذبه‌های دیدنی نزدیکش مثل مسجد رحیم خان، کبوترخانه باغ برجی، پل کله و آبشار شاه لرا سری بزنید. 

 

چرا برای اجاره ویلا از پینورست‌ ‌کمک بگیریم؟

اگر مسئولیت خطیر انتخاب ویلا به عهده شماست پس باید حسابی استرس داشته باشید. البته حق هم دارید؛ کار راحتی نیست. از این بابت می‌گوییم کار راحتی نیست که تا لحظه تحویل کلید نمی‌توانید مطمئن باشید که آیا ویلایی که انتخاب کردید همانی است که در عکس‌ها دیده‌اید یا کلی فرق دارد. 

اینجاست که پینورست‌ به داد شما می‌رسد. چرا؟ چون تمامی واحد‌های گلچین شده بازرسی شده‌اند و بازرس صحت و درستی تصاویر، اطلاعات و امکانات را تایید کرده است. این‌طوری به شما ضمانت می‌دهند که ویلا دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید و با عکس‌هایش هیچ فرقی ندارد. 

در ضمن تیم پشتیبانی به‌صورت شبانه‌روزی در کل روزهای هفته در کنار شماست تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی سریع آن را برای شما برطرف کند. پس خیالتان راحت باشد که پینورست‌ بهترین گزینه برای اجاره ویلاهای اصفهان است. 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 17:07

یکی از راه‌های زیبا کردن فضای داخلی ویلا، استفاده از آینه کاری است. در این نوشته می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای آینه کاری چه روش‌هایی وجود دارد و بهترین روش برای این کار چیست.

آینه کاری چیست؟

آینه کاری از قدیم در معماری ایرانی وجود داشته است و از کارهایی است که برای زیباسازی درون یک ساختمان انجام می شده است. البته در برخی از اوقات تزیین نمای بیرونی  ساختمان ها نیز از آینه کاری استفاده می شده است. همان طور که از نامش پیداست آینه کاری چسباندن قطعات آینه به اشکال هندسی مناسب و زیبا روی دیوارها و سقف فضای داخلی یک ساختمان است که باعث زیباتر شدن آن می شود.

آینه کاری ویلا کار ظریف و حساسی است که باید با دقت انجام شود. امروزه ساختمان های مختلف از این روش تزیینی بهره می برند و فضای داخلی خود را با این کار زیبا می کنند. ویلاها از جمله این ساختمان ها هستند و به خوبی در آن از آینه کاری استفاده می شود تا فضایی زیباتر به وجود بیاید.

آینه کاری ویلا می تواند در روش های مختلفی انجام شود. هر کدام از این روش ها مزیت های خودشان را دارند. در انتخاب یک روش مناسب باید به نکاتی توجه کرد که در زیر به انها پرداخته شده است.

نکات انتخاب بهترین روش آینه کاری ویلا

ویلاها در صورتی که از آینه کاری برای تزیین فضای داخلی خود استفاده کنند باید روش مناسبی را برگزینند. روش کلی آینه کاری روی نتیجه نهایی تاثیر می گذارد. در انتخاب روش مناسب اینه کاری ویلا باید به نکات مختلفی توجه کرد که در زیر به انها پرداخته شده است:

۱٫نوع فضای ویلا:

یکی از نکات مهمی که در انتخاب روش تزیین کاری باید به آن توجه کرد، نوع فضای ویلا می باشد. فضای داخلی ویلا می تواند کلاسیک یا مدرن یا چیزی بین این دو باشد. آینه کاری باید متناسب با نوع فضای داخلی انجام شود تا بهترین نتیجه به دست آید. برای یک ویلا که دارای دکوراسیون داخلی کلاسیک یا سنتی است نمی توان از آینه کاری هایی مدرن با طرح های امروزی استفادده کرد و نیز برای ویلاهای دارای فضای داخلی مدرن نمی توان از اینه کاری های سنتی و کلاسیک استفاده کرد.

این کار باعث می شود تا بین تزیینات آینه کاری و فضای پیرامون آن انطباق و هماهنگی وجود نداشته باشد. طرح های خورشیدی و طرح های گل آینه کاری برای ویلایی که فضایی مدرن دارد مناسب نیست.

۲٫رنگ در آینه کاری:

نکته دیگری که باید به آن برای انتخاب بهترین روش آینه کاری ویلا توجه کرد، رنگ آن است. در آینه کاری می توان از رنگ های مختتلفی بهره برد و طرح های زیبا و رنگارنگی را آفرید. باید برای تزیین ویلای خود با روش آینه کاری به رنگ هایی که قرار است از آنها برای فضای داخلی ویلا استفاده شود از قبل فکر شود تا از این طریق بهترین روش انتخاب شود.

۳٫وسعت فضای ویلا:

از دیگر نکاتی که برای انتخاب بهترین روش آینه کاری در یک ویلا باید به آن توجه کرد وسعت فضای ویلا است. اگر ویلا فضای چندانی نداشته باشد خیلی از طرح های آینه کاری را نمی توان در آن اجرا کرد و باید از طرح هایی مناسب با آن استفاده کرد. پس به وسعت فضا نیز باید در هنگام اینه کاری ویلا توجه کرد.

انواع روش آینه کاری

به طور کلی چه برای ویلا چه برای دیگر ساختمان ها دو روش کلی آینه کاری وجود دارد که امروزه از آنها استفاده می شود. در زیر به این دو روش پرداخته شده ست:

آینه کاری مدرن

با توجه به این که امروزه خیلی از ساختمان ها دارای طرح ها و فضای داخلی مدرن هستند دیگر نمی توان از همان روش قدیمی آینه کاری سنتی استفاده کرد. آینه کاری مدرن می تواند به خوبی جوابگوی نیاز فضاهای مدرن داخلی ساختمان های مختلف باشد. در آینه کاری مدرن از قطعات آینه بزرگ تر استفاده می شود و باعث می شود تا فضای داخلی یک خانه بزرگتر دیده شود.

آینه های پازلی، آینه های یک تکه، آینه های گرد، آینه روی کمد و وسایل از انواع آینه کاری های مدرن هستند که می توانند فضای داخلی یک ساختمان را زیباتر کنند و باعث روشنایی بیشتر آن شوند. از آینه کاری مدرن می توان در بخش های مختلف یک ساختمان مانند اشپزخانه، هال، اتاق ها، پذیرایی و دستشویی و حمام به خوبی استفاده کرد.

آینه کاری سنتی

همان طور که از نامش پیداست این نوع اینه کاری از دیرباز برای تزیین منازل و ساختمان ها استفاده می شده است و افراد می توانند از آن برای تزیین جاهای مختلف یک ساختمان استفاده کنند. در آینه کاری سنتی شما طرح های مختلفی مانند طرح لوزی، طرح حجمی، طرح رویال، طرح خورشیدی، طرح نیزه ای و دیگر موارد را دارید که می تواند به خوبی در ساختمان های مختلف اجرا شود و باعث زیباتر شدن فضای آن شود.

قطعات و برش ها در آینه کاری سنتی کوچک تر از آینه کاری مدرن است و هزینه انجام آن نیز گران تر است. آینه کاری مدرن جزییات بیشتری دارد و نیاز به ریزه کاری های بیشتری دارد. امروزه دیگر روش های مدرن آینه کاری طرفداران بیشتری دارند چون هم ارزان تر هستند و هم برای ساختمان های مدرن مناسب تر هستند که نسبتشان به ساختمان های سنتی و کلاسیک بسیار بیشتر است.

آینه کاری به طور کلی مزیت های متعددی دارد که از میان انها می توان گفت که باعث زیباتر شدن محیط داخلی می شود، نور فضای داخلی را بیشتر می کند، معایب دیوارها یا سقف را پوشش می دهد، به انسان حس آرامش می دهدو باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود. حتما کار آینه کاری ویلای خود را به افراد متخصص و مجرب بسپارید چون جزییات در آینه کاری بسیار مهم هستند.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت: 18:26

یکی از بخش‌های مهم هر ساختمانی، آشپزخانه آن است و این موضوع در مورد ویلا هم صدق می‌کند. کافی است تصور کنید که در سفر به ویلایی که برای خود آماده کرده‌اید، محل پخت و پز و خورد و خوراک نامناسب باشد؛ آن موقع متوجه اهمیت آشپزخانه در ویلا می‌شوید.

دکوراسیون آشپزخانه یک ویلا تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد.هر چقدر که دکوراسیون آشپزخانه بهتر انجام شود شما فضایی زیباتر خواهید داشت که می  توانید در آن از آشپزی و خوردن لذت ببرید. برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا باید به نکات مختلفی توجه کرد. امروزه آشپزخانه ویلاها در سبک مدرن یا کلاسیک یا بین این دو ساخته می شود که هر کدام ویژگی های خودشان را دارا می باشند.

کابینت ها، رنگ دیوارها، نحوه چینش وسایل، رنگ کف و دیگر موارد همگی در دکوراسیون آشپزخانه یک ویلا یا هر فضای دیگری نقش دارند. پرده ها نیز در آشپزخانه و دکوراسیون آن نقش مهمی دارند. برای همین است که باید بهترین پرده ها را برای آشپزخانه ویلا انتخاب کرد.

انتخاب مناسب برای پرده آشپزخانه ویلا

در زیر به نکات مهم برای انتخاب مناسب ترین پرده ها برای آشپزخانه ویلا پرداخته شده است:

۱٫مقاومت و استحکام خوبی داشته باشد:

آشپزخانه محیطی است که در آن حرارت، بخار و ذرات چربی وجود دارد. بنابراین پرده ای که برای آن انتخاب می شود باید بتواند در مقابل این مواد مقاومت کند و دچار مشکل نشود. اگر مقاومت یک پرده کم باشد واز الیافی ضعیفی ساخته شده باشد به راحتی دچار آسیب می شود. در نتیجه در هنگام انتخاب باید به مقاومت و استحکام پرده توجه کرد و از خرید پرده های نازک با مقاومت کم اجتناب شود.

در واقع جنس پرده آشپزخانه باید مناسب باشد تا در برابر حرارت و رطوبت و چربی دچار آسیب نشود. مخصوصا رنگ پرده ها نباید بر اثر حرارت نباید تغییر کند و این یکی دیگر از نکاتی است که باید به خوبی به آن توجه کرد.

۲٫شستن آن آسان باشد:

پرده های آشپزخانه به نسبت دیگر پرده ها در یک ویلا زودتر کثیف می شوند بنابراین باید به خوبی به این موضوع توجه کرد که پرده های انتخاب شده برای آشپزخانه ویلا را به راحتی بتوان شست و تمیز کرد. چربی ها و رطوبت موجود در آشپزخانه ویلا می تواند باعث کثیفی پرده ها شود در نتیجه این نکته مهم است که جنس پرده به گونه ای باشد که اولا دیر کثیف شود و ثانیا این که به راحتی شسته و تمیز شود.

۳٫رنگ مناسب داشته باشد:

از دیگر نکات انتخاب بهترین پرده برای آشپزخانه ویلا این است که رنگ مناسبی داشته باشد. این رنگ باید با دیگر اجزای آشپزخانه تناسب و هماهنگی داشته باشد. رنگ پرده باید با رنگ دیوار و کف آشپزخانه و وسایل آشپزخانه در تناسب باشد و باعث شود تا بر زیبایی آشپزخانه اضافه شود. اگر دوست داشتید می توانید از رنگ های شاد و جذاب برای زیباتر کردن آشپزخانه ویلا استفاده کنید.

این که چه رنگی استفاده کنید به سلیقه شما بستگی دارد اما به هر حال به تناسب با دکوراسیون آشپزخانه ویلا توجه کنید تا آشپزخانه ای با چینش و دکوری زیبا داشته باشید. برای مثال اگر رنگ کابینت آشپزخانه شما سفید بود پس شما هم باید پرده ای با رنگ سفید یا کرم انتخاب کنید. البته نباید فقط یک عامل را در نظر گرفت و همه عوامل و رنگ های دیگر را در کنار هم بررسی کرد و در آخر رنگی مناسب را برای پرده انتخاب کرد.

۴٫با سبک دکوراسیون آشپزخانه تناسب داشته باشد:

امروزه برای آشپزخانه می توان سبک های مختلفی از دکوراسیون را پیاده کرد. برخی از سبک ها کلاسیک و سنتی هستند و برخی نیز مدرن و امروزی هستند. در هر صورت در هنگام انتخاب پرده برای آشپزخانه ویلا باید به سبک دکوراسیون توجه کرد و پرده ای را انتخاب کرد که با سبک آشپزخانه تناسب داشته باشد. اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است باید پرده مناسب با آن و اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است باید پرده ای در هماهنگی با آن انتخاب کرد.

۵٫طرح مناسبی داشته باشد:

امروزه پرده ها در طرح های مختلفی وجود دارند و عرضه می شوند. در هنگام انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه ویلا باید به خوبی به طرح آن توجه کرد و طرحی مناسب با دکوراسیون آشپزخانه و محیط آن انتخاب کرد تا بتواند آشپزخانه ویلای شما را زیباتر کند.

۶٫مدل مناسبی داشته باشد:

پرده ها علاوه بر طرح های مختلف، دارای مدل های مختلفی هستند. پرده کافه ای، پرده کافه نیم پنجره، پرده های گلدار، پرده شید و دیگر موارد همگی از مدل های مختلف پرده هستند که می توانند در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار گیرند. هر یک از مدل های پرده مزیت های خودشان را دارند. برخی مدل ها آسان تر نصب می شود، برخی مدل ها باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه می شوند و خلاصه این که هر کدام مزیت خودشان را دارند.  برای مدل مناسب باید به دکوراسیون توجه کرد و بر حسب سلیقه یک مدل خوب را انتخاب کرد.

۷٫کیفیت خوبی داشته باشد:

یک پرده آشپزخانه باید دارای کیفیت خوبی باشد. پارچه ها و مواد به کار رفته برای ساخت پرده آشپزخانه ویلای شما باید باکیفیت باشند تا خیال شما از استحکام، ماندگاری رنگ و دوام آنها راحت باشد. زمانی که پرده شما کیفیت خوبی داشته باشد به خوبی در آشپزخانه شما دوام خواهد آورد و رنگش با مرور زمان دچار کمرنگی نمی شود.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت: 18:24

یکی از چیزهایی که می‌تواند کمک چشمگیری به زیبایی باغ شما بکند و همچنین باعث شود ساعت‌های مفرح‌تری را در باغ ویلا طی کنید، استفاده از گیاهان تابستانی مناسب است. در این نوشته می‌خواهیم هشت تا از این گیاهان را به شما معرفی کنیم.

معرفی گیاه تابستانی باغ

تاثیرات نشستن گل بر روی زمین به قدری بالا است که باعث تلطیف روحیه می شود. گل های زیبا و رنگارنگی که تنها برای نگاهداری آن ها نیازمند خاک خوب هستید و هریک روز درمیان کمی آب پایش بریزید. برای باغ نیاز است که حتما گلی مناسب تر بکارید در واقع هر گلی شاید مناسب باغ شما نباشد. شاید شما ندانید که چه گل هایی برای باغ شما مناسب است و یا شاید ندانید چه گلی می تواند باعث زیبایی سازی بیشتر باغ شما شود.

بنابراین در این مقاله سعی داریم که ۸ گیاه دوست داشتنی را نام ببریم که نه تنها باعث زیباسازی باغ شما می شود، بلکه عطر فوق العاده ی آنان شما را مست می کند، با ما همراه باشید.

گل های مناسب برای باغ که  در تابستان بسیار فضا را زیبا می کنند

در ادامه به بررسی گیاهانی می پردازیم که در برابر گرما و خشکی مقاوم هستند و زینت بخش باغ شما می شوند.

۱_گل چمن آبی

گل چمن آبی یکی از گل هایی است که در فصل تابستان رشد می کند، و با زیبایی فوق العاده ی خود می تواندفضا را بسیار زیبا سازد.  گیاه تابستانی باغ

گل چمن آبی را می توانید در ظرف آب بگذارید و این گل را همیشه شاداب و زیبا ببینید. گل چمن آبی هر دو هفته یک بار رشد و تکثیر می شود. از نظر ظاهری این گل واقعا زیبا است و حس خوبی را به شما القا می کند و باعث آرام شدن و تلطیف روحیه ی شما می شود. این گل دارای رنگ آبی است که حس سردی را با خود می آورد، در گرمای تابستان واقعا این گل زینت دهنده ی باغ شما می شود و حس و حال شما را عوض می کند.

۲_براکی کوم

براکی کوم یکی از هم خانواده های گل های بابونه است. این گیاه به طور یک سال دوام دارد که از نظر ظاهری کپه ای انبوه از ساقه های نازک و برگ های فوق العاده زیبایی است. گل براکی کوم به رنگ های آبی، ارغوانی، صورتی و سفید است که دارای عطری فوق العاده ملایم می باشد، می توانید از گل در باغ خود استفاده کنید. این گل کمی حساس است و باید مراقب آن باشید.  گل براکی کوم از اواسط تابستان رشد می کند و تا زمستان دوام می آورد. بنابراین این گل در ۳ فصل می تواند زینت دهنده ی باغ شما باشد.

۳_گل پامچال

گل پامچال دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی است که باعث می شود باغچه ی شما بیش از پیش زیباتر شود. همچنین گل پامچال خاصیت دارویی دارد که بسیاری از افراد علاوه بر استفاده از این گل برای زیباسازی فضای باغی از خاصیت دارویی آن هم استفاده می شود. روش نگهداری این گل به صورتی است که تنها نیاز است هفته ای یک بار به آن آب دهید. البته گل پامچال بسیار گلی حساس است که نیاز دارد خاک بسیار مرغوب و خوبی دارد.

این گل بسیار فضا را زیبا و شاعرانه می کند، پیشنهاد می کنیم که از این گل حتما در باغ خود بکارید.

۴_گیاه کاردینال بالارونده

گیاهی فوق العاده مناسب برای فضای باغ که بسیار ظاهری زیبا دارد و می تواند فضا را زیبا کند. این گل ظاهری به شکل علف دارد اما رنگش قرمز است و بسیار جذاب است. این گل یه صورت دسته ای است که در شرایط بحرانی و نبود آب می تواند شرایط را تحمل کند. گیاه تابستانی باغ

۵_سرخار گل

یکی دیگر از گل های مقاومی که در برابر خشکی مقاومت دارد سرخارگل است. این گل از خانواده ی کاسنی ها است گه دارای انشعابات فراوانی است و دارای پرز های زبر و خشن است. گل های سرخار به رنگ های مختلفی چون ارغوانی، صورتی، قرمز ارغوانی، زرد و نارنجی است که می تواند زینت بخش باغ شما شوند و هرکسی را شیفتهی باغ شما کنند.

 

۶_رعنا زیبا

از جمله گل هایی که در دیوار های شکسته هم می روید و بسیار زیبا و جذاب هستند. این گل ها مانند شکوفه ی گل های آفتاب گردان و مینا و داوودی هستند که درواقع می شود گفت که هم خانواده ی آن ها محسوب می شوند. گل رعنا بسیار زیبا است و یکی از گل های بومی آمریکا و کانادا است. این گل می تواند در محیط های خشک بروید و زندگی کند. شما هم می توانید این گل را در باغ خود بکارید و از وجود آن در فضای باغ بسیار لذت ببرید.

۷_گیاه دم موشی

یکی دیگر از گل های فوق العاده زیبایی که بسیار جذاب است گیاه دم موشی است که برای رشد نیازمند نور کافی است. این گل دربرابر گرم و خشکی مقاومت دارد و می تواند رشد کند. این گیاه نیاز دارد که در خاک غنی رشد کند. با تمام این ویژگی ها می توانید این گیاه فوق العاده را در حیاط خود بکارید و از وجود آن لذت ببرید.

۸_گیاه شاه پسند

یکی از گیاهان فوق العاده زیبایی که می تواند فضای باغ را بسیار زیبا سازد گل های شاه پسند است. این گل در انعقاد خون بسیار خاصیت بالایی دارد و برگ ها سرشاخه های سبر است که اگر به برگ آن دست بزنید بوعی مطبوعی دارد. البته طعم گسی هم دارد که بسیار تلخ است. گونه های مختلفی این گیاه دارد که بیش از ۱۰۰ نوع است و هرکدام می توانند برای تزئین بسیار فوق العاده باشند. گیاه تابستانی باغ

این گیاه خاصیت دارویی دارد و همچنین می تواند زینت بخش حیاط و باغ شما باشد. پیشنهاد ما این است که حتما این گل فوق العاده را در باغ خود بکارید.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت: 18:18